Az online marketing, mint a pók hálója
Mi is az online marketing?
Nagyon sokféle információ, definíció kering a neten arról, hogy mi is az online marketing. Az egyik ilyen szerint az online marketing olyan tevékenységet takar, amelyeket az interneten végzünk, és segítenek abban, hogy felmérjük, megértsük a piaci igényeket, esetleg befoláysoljuk azokat, és az igényeknek megfelelő termékeinket, szolgáltatásainkat kívánatos módon eljuttassuk a fogyasztóhoz, hogy abból később eladás lehessen.
Az online marketing ezen kívül még sok tényezőből adódik össze, de kétség kívül a legfontosabb szerepe, hogy termékünknek, szolgáltatásunknak egyszerűen, gyorsan és viszonylag nagy költség nélkül ismertséget, népszerűséget szerezzünk.
Ehhez az egyes eszközök tökéletes lehetőséget nyújtanak, de annyira sokfélék és annyira szerteágazóak, hogy minden egyes terület kezelésére, megértésére már külön-külön szakember szükséges. De elmondhatom, hogy az online marketingesnek minden területet ismernie kell, és tudnia kell, hogy mit mire használjon.
Téves azt hinni, hogy az online marketinggel foglalkozó szakember social média manager is egyben és PPC szakember is egyben - nem! Azok külön területek, mint a szakács és a cukrász... tudják és ismerik egymás területét, de az egyik a másikat nem válthatja ki.
Éppen ezért írtam a címben is, hogy az online marketing olyan, mint a pók hálója, van egy középpont, vagyis lennie kell egy középpontnak, és onnan indul ki minden. A középpont maga a termékünk, a szolgáltatásunk, melyet szeretnénk eladni, melyet szeretnénk népszerűsíteni. Innen indulnak ki egyesével a körök, melyek először kisebb átmérőjűek, majd utána egyre nagyobbak, mígnem olyan nagyok lesznek, hogy még a póknak is nehezére esik az egészet átlátni és karban tartani.
Viszont! Egy nagy kérdés van: Te mi akarsz lenni ebben a pókhálóban: a pók, aki mindent átlát, mindent körbelát, vagy a csapdába esett bogár, rovar, akit a pók, vagyis saját maga körbehálóz?
Nem mindegy :)
Ezért kell mindig valaki, aki segít, aki átlát mindent, és nem hagyja, hogy az online marketing behálózzon, hanem megmutassa, hogy honnan indultál, tehát hol a középpont, és hova tartasz.
Kérj konzultációt tőlem, ha már nagyon úgy érzed, hogy nem tudod, merre haladj tovább.
Kattints ide, és máris segítek!